Maristella Coccìa – New Senior Associate in Rome

Last Updated on September 18, 2017

Dal 14 settembre l’avvocato Maristella Coccìa è entrata a far parte come Senior Associate del team della sede di Roma dello Studio Toffoletto De Luca Tamajo.

L’avvocato Coccìa vanta una lunga esperienza nel settore giuslavoristico sia come professionista sia per aver ricoperto più ruoli manageriali in Alitalia dal 1993 al 2003: all’interno della Direzione Affari Legali ed Istituzionali, quale Responsabile del Contenzioso e della Consulenza di diritto del lavoro, nella Direzione delle relazioni sindacali ed industriali, quale Responsabile delle relazioni sindacali del personale di terra, nella Direzione risorse umane, quale Responsabile di gestione del personale e sviluppo organizzativo ed infine come Responsabile della creazione e della gestione della Società Alicos.

Con l’ingresso dell’avvocato Coccìa lo studio intende altresì potenziare l’assistenza alle imprese che operano nel settore delle assicurazioni al fine di fornire ogni supporto necessario nella gestione e nella soluzione delle controversie giudiziali e stragiudiziali, ivi comprese l’impostazione e la definizione delle questioni regolamentari e di Welfare previdenziale integrativo.

«Siamo molto contenti che l’avvocato Maristella Coccìa abbia deciso di condividere i valori e l’organizzazione del nostro studio – ha commentato l’avvocato Franco Toffoletto, managing partner di Toffoletto De Luca Tamajo. – Sono sicuro che per il suo importante patrimonio professionale e le sua esperienza possano, anche grazie all’efficienza della nostra struttura organizzativa, consentire all’avvocato Coccìa di apportare notevole valore al nostro studio e contribuire significativamente a sviluppare la nostra attività in settori che riteniamo in questo momento molto importanti, quali la disciplina della privacy ed il settore delle assicurazioni, nei quali, da tempo, abbiamo effettuato consistenti investimenti per realizzare prodotti sofisticati». 

Gender equality: pay attention to the deadlines for the biennial report and social security contributions’ exemption Gender equality: pay attention to the deadlines for the biennial report and social security contributions’ exemption April 15, 2024 - With a notice published on its website on 10 April, the Ministry of Labour announced that the deadline for submitting the 2022-2023 Biennial Report has been postponed from 30 April to 15 July 2024. We remind you that, pursuant to Article 46 of Italian Legislative Decree no. 198/2006, companies with more than 50 employees must draw up a report on the situation of male and female employees every two years and send it to the Ministry of Labour, the Works Councils, the Regional Equality Councillor and the President of the Council of Ministers Department of Equal Opportunities.
digital noma Immigration: rules for entry and residence for digital nomads and remote workers are enforceable April 10, 2024 - On 4 April 2024, the Ministerial Decree of 29 February 2024 was published, implementing the so-called Sostegni ter Decree. After two years of waiting, the provision is now in force that allows the entry into Italy of foreign nationals who perform, either as freelancers or employees (even those working for a non-established company in Italy), highly qualified work using technological tools that enable them to work remotely. These persons are admitted to Italy regardless of the quotas established in the programming of entry flows for non-EU citizens for employment reasons.The Decree applies to freelancers (so-called digital nomads), and to employees and collaborators whose working modality is organised by the client (so-called hetero-organised workers).
Publication of new NRRP 4 Decree Publication of new NRRP 4 Decree March 11, 2024 - Decree Law no. 19 of 2 March 2024 on "Further urgent provisions for implementation of the National Recovery and Resilience Plan" has been published in the Official Gazette. Known as the NRRP 4 Decree, it also includes provisions regarding workers' health and safety and the legal compliance of labour relations.
Garante privacy: regole restrittive per la conservazione delle email dei dipendenti Privacy Guarantor: restrictions regarding retention of employee emails February 20, 2024 - The DPA's Guidance Document no. 642 of 21 December 2023 introduces guidelines and restrictions for the management of employee emails that risk creating significant organisational and management issues for companies. This measure stipulates that employers (public and private) who use computer programmes and services to manage employee email may retain the metadata of email messages for up to a maximum of 7 days, period of time which, in the case of proven necessity, may be extended by a further 48 hours.